8 września, w Światowy Dzień Wellbeingu, Bank Pekao już po raz trzeci otrzymał prestiżowy certyfikat Wellbeing Leader, przyznawany przez Wellbeing Institute organizacjom, które tworzą środowisko pracy sprzyjające zaangażowaniu, satysfakcji i osiąganiu celów biznesowych poprzez stawianie człowieka w centrum.
Certyfikat Wellbeing Leader obejmuje sześć kluczowych obszarów dobrostanu: świadomość, zdrowie fizyczne i psychiczne, relacje międzyludzkie, środowisko pracy, systemy i procesy oraz kulturę organizacyjną. Bank Pekao został wyróżniony za konsekwentne i kompleksowe działania we wszystkich tych płaszczyznach.
– Przedstawione rozwiązania w pełni dowodzą nie tylko profesjonalnego podejścia, ale również pasji do działania zarówno na poziomie jednostki, jak i biznesu – czytamy w liście gratulacyjnym od Wellbeing Institute.
Systemowe rozwiązania dla pracowników
Bank Pekao S.A. od lat wdraża i rozwija inicjatywy, które wspierają dobrostan pracowników i odpowiadają na ich realne potrzeby. Jednym z takich rozwiązań jest program „Bierz zdrowie za rogi”, promujący zdrowy styl życia i profilaktykę, wspierany dodatkowo przez szeroki dostęp do prywatnej opieki medycznej oraz aktywności sportowych, takich jak MiLOVE aktywności z Żubrem, czy coroczny turniej Pekao Cup. W tym roku, bank wdrożył także Mental Health Navigator – program, który dostarcza liderom praktyczne narzędzia wspierające ich w świadomym i odpowiedzialnym reagowaniu na sytuacje związane z obniżonym dobrostanem psychicznym pracowników. Niezmiennie dużym powodzeniem cieszy się również platforma IdeaCrowd – miejsce do dzielenia się pomysłami oraz sugestiami, które realnie wpływają na kształt rozwiązań i inicjatyw realizowanych w banku.
Równie dużą wagę przykłada do jakości relacji i budowania aspiracyjnej kultury organizacyjnej. Inicjatywy takie jak: konkurs „Gwiazdy Współpracy”, kampania „#ProstoPoImieniu, „ŻubRady” czy Kodeks postępowania Grupy Pekao, wzmacniają atmosferę zaufania, zaangażowania i otwartości w całej organizacji. Bank dba nie tylko o równowagę pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym, ale także o rozwój kompetencji – stąd działania w zakresie edukacji finansowej, różnorodności i inkluzywności oraz profilaktyki wypalenia zawodowego.
Uzupełnieniem tego wszystkiego jest podejście do organizacji miejsca pracy. Nowoczesna centrala, zlokalizowana w zielonym i dobrze skomunikowanym otoczeniu, wspiera model pracy hybrydowej, dzięki czemu elastyczność i komfort stają się naturalnym elementem codzienności w banku.
Źródło: Bank Pekao