Dialog z pracownikami, wsparcie psychologiczne, budowanie kultury bezpieczeństwa, skuteczne działania antymobbingowe i antydyskryminacyjne: uważane dotychczas za „miękkie” czy drugoplanowe elementy zarządzania, stają się abecadłem dla dojrzałych przedsiębiorstw.
– Wellbeing to nie pusty slogan, ale siła napędowa biznesu i klucz do sukcesu rynkowego firmy – mówi Beata Dziekanowska z Ferrero Polska, jak poinformował serwis PAP Media Room.
Benefity, które zapewniały niegdyś tylko najnowocześniejsze i najbogatsze firmy, są w tej chwili standardem
Porównując współczesny rynek pracy w Polsce do tego sprzed kilku lat, należałoby dojść do konkluzji, iż mowa o dwóch, zupełnie różnych planetach. Niskie bezrobocie, wzrost zamożności społeczeństwa oraz możliwość podjęcia pracy w dowolnym miejscu na świecie – to wszystko sprawiło, iż polskie firmy prześcigają się dziś w oferowaniu dodatkowych zachęt tak dla nowych, jak i wieloletnich pracowników. Szereg benefitów, które zapewniały niegdyś tylko najnowocześniejsze i najbogatsze firmy, są na obecnym rynku standardem.
W skutecznym pozyskiwaniu bądź utrzymaniu doświadczonego personelu coraz częściej wygrywają te firmy, które zarówno w swych długofalowych strategiach, jak i codziennym funkcjonowaniu, uwzględniają jeszcze szerszy zakres potrzeb pracowników. Już nie pakiety medyczno-sportowe czy słynne „owocowe czwartki”, ale kompleksowe wsparcie w obszarze tak prywatnym, jak i zawodowym generuje dziś przewagi konkurencyjne oraz buduje wizerunek odpowiedzialnego, zaangażowanego pracodawcy.
Cały wachlarz profesjonalnych i bezpłatnych porad oraz konsultacji
– Wszystkim zatrudnionym u nas osobom oferujemy złożony program świadczeń, który ma na celu wspieranie ich zdrowia, bezpieczeństwa i komfortu – dodaje Beata Dziekanowska.
Jako przykład wskazuje funkcjonującą – zarówno globalnie, jak i lokalnie – platformę wellbeingową dostępną dla pracowników Ferrero oraz ich bliskich. Oferuje ona cały wachlarz profesjonalnych i bezpłatnych porad oraz konsultacji, wykraczających również poza kwestie stricte zawodowe. Do dyspozycji osób zatrudnionych w Ferrero pozostają: doradcy podatkowi, dietetycy, psychologowie, prawnicy. Wszystkie tematy poruszane podczas indywidualnych połączeń i spotkań 1:1 są zanonimizowane, dając korzystającym z nich pracownikom maksymalne poczucie bezpieczeństwa.
Dla osób chcących poszerzać swoją wiedzę i zainteresowania samodzielnie
Dodatkowo platforma zawiera całą listę angażujących i wartościowych artykułów, kursów, szkoleń i webinariów. Dedykowane są one osobom chcącym poszerzać swoją wiedzę i zainteresowania samodzielnie, w najbardziej odpowiadającym im zakresie czy terminie.
– W kontekście budowania przyjaznego, otwartego środowiska pracy warto przypomnieć również o ostatnim sukcesie spółki Ferrero Polska Management Services, należącej do globalnej Grupy Ferrero. Po raz trzeci z rzędu została ona bowiem wyróżniona w prestiżowym badaniu Diversity In Check, oceniającym zaangażowanie rodzimych firm w zarządzanie różnorodnością i budowanie inkluzywnych, czyli włączających, organizacji. Praktyki ujętych w tym badaniu przedsiębiorstw wyznaczają najwyższe standardy dla całego rynku – podkreśla Beata Dziekanowska.
„Od polityki do codziennej praktyki – narzędzia i praktyki wspierające bezpieczeństwo psychologiczne w organizacji”
Doświadczeniami i praktykami swojej firmy w dziedzinie tworzenia przyjaznego środowiska pracy, przedstawicielka Ferrero Polska podzieliła się również podczas webinaru eksperckiego „Od polityki do codziennej praktyki – narzędzia i praktyki wspierające bezpieczeństwo psychologiczne w organizacji”. Ta rozmowa o korzyściach płynących z dbałości o szeroko pojęty wellbeing została zaaranżowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu – najdłużej działającą i największą organizację pozarządową w Polsce, zajmującą się koncepcją zrównoważonego rozwoju.
Goście webinaru szczegółowo omówili najważniejsze elementy bezpieczeństwa psychologicznego, takie jak: prewencja, opracowywanie odpowiednich strategii antydyskryminacyjnych i antymobbingowych, kształtowanie relacji zawodowych opartych na szczerości oraz otwartości. Eksperci zwrócili również uwagę na rolę kompetencji interpersonalnych w budowaniu zaufania i poczucia bezpieczeństwa oraz duże znaczenie szkoleń z zakresu pierwszej pomocy psychologicznej.