EGabinet chce rozszerzyć działalność na placówki POZ od III kw. 2026

22 godzin temu

eGabinet wśród najważniejszych projektów rozwojowych wskazuje rozszerzanie funkcjonalności poprzez wprowadzenie modułu rozliczeń NFZ, obejmującego POZ, Ambulatoryjną Opiekę Specjalistyczną i szpitale jednego dnia, planowane do wdrożenia w III kw. przyszłego roku, poinformował ISBzdrowie CEO Piotr Strychalski. Z jego słów wynika również, iż spółka zamierza zwiększać zatrudnienie.

„W najbliższym czasie zamierzamy skoncentrować się na trzech obszarach rozwoju. Pierwszym z nich jest rozszerzanie funkcjonalności poprzez wprowadzenie modułu rozliczeń NFZ, obejmującego POZ, Ambulatoryjną Opiekę Specjalistyczną i szpitale jednego dnia. Planujemy go wdrożyć w trzecim kwartale 2026 r. Równolegle rozwijamy też automatyzację raportowania i zarządzania finansami. Drugim istotnym dla nas obszarem są integracje i interoperacyjność. Stawiamy na dalszy rozwój połączeń z systemami księgowymi, marketplace’ami medycznymi oraz rozwiązaniami telemedycznymi, aby usprawnić przepływ danych w obrębie naszego technologicznego ekosystemu. Trzecim kierunkiem rozwoju jest natomiast skalowanie oraz zawieranie partnerstw strategicznych. W perspektywie najbliższych miesięcy zamierzamy wzmacniać relacje z naszymi partnerami branżowymi, laboratoriami, dostawcami sprzętu i firmami technologicznymi, sukcesywnie rozbudowując ekosystem dla placówek medycznych” – powiedział Strychalski w rozmowie z ISBzdrowie.

Ocenił, iż rozszerzenie działalności na placówki POZ i obsługa świadczeń w ramach NFZ wiąże się z dużymi wyzwaniami.

„Niewątpliwie dużym wyzwaniem będzie zachowanie zgodności z regulacjami oraz dostosowywanie się na bieżąco do przepisów prawnych. Z pewnymi trudnościami może się też wiązać przekonanie rynku do korzystania z nowych technologii, które wdrażamy. Wynika to z dużego przywiązania do rozwiązań, które funkcjonują na rynku już od wielu lat. Jestem jednak przekonany, iż warto zmierzyć się z tymi wyzwaniami, ponieważ nagrodą będzie wyposażenie placówek medycznych w najnowocześniejsze oprogramowanie w Polsce, które zwiększy jakość i skuteczność leczenia polskich pacjentów” – podkreślił.

„Wiele wskazuje na to, iż rok 2026 zaowocuje bardzo ciekawymi projektami, dlatego już teraz rozpoczęliśmy procesy rekrutacyjne na stanowiska związane z IT” – powiedział także.

Strychalski ocenia, iż zastosowanie nowych technologii może stać się przełomem w funkcjonowaniu ochrony zdrowia i sprawić, iż niekończące się kolejki pacjentów oraz brak wolnych terminów w przychodniach staną się tylko przykrym wspomnieniem. Liczy, iż nastąpi to znacznie szybciej, niż się spodziewamy.

„Dążymy do tego już teraz, odciążając lekarzy w ich codziennej pracy, usprawniając procesy i zmniejszając biurokrację w placówkach medycznych. Przykładem jest skrócenie czasu wystawiania e-recepty w systemie do zaledwie 14 sekund. Jeszcze lepszym sposobem na zmniejszenie biurokracji może być wdrożenie systemu EDM z automatycznym wypełnianiem danych, gotowymi szablonami wizyt oraz integracją z e-ZLA i e-receptą. To rozwiązanie pozwala skrócić czas każdej wizyty o kilka minut, co przy 20 pacjentach przekłada się na oszczędność choćby 90 minut dziennie. Specjalista zyskuje więc 1,5 godziny w ciągu dnia, które może przeznaczyć dla pacjentów” – wskazał.

Według niego placówki medyczne, które wdrożyły zintegrowane systemy, zapewniają wsparcie w codziennej pracy zarówno personelowi administracyjnemu, jak i lekarzom oraz managerom klinik. Strychalski szacuje, iż nowoczesne rozwiązania technologiczne zmniejszają obciążenie lekarzy wykonywaniem zadań administracyjnych o 35-40%. W przypadku personelu zajmującego się rejestracją oraz pracowników administracyjnych może to być choćby 45-60%.

„Zaawansowane systemy wykorzystujące sztuczną inteligencję są więc już nie tylko narzędziami technologicznymi, ale pełnią funkcję strategicznego partnera w rozwoju medycyny cyfrowej, za pomocą którego opieka zdrowotna staje się efektywna i skoncentrowana na potrzebach pacjenta” – podsumował prezes.

eGabinet powstał w 2020 r. jako odpowiedź na rosnące potrzeby cyfryzacji sektora ochrony zdrowia, szczególnie w kontekście zmian, jakie przyniosła pandemia COVID-19. Początkowo działalność spółki koncentrowała się na stworzeniu prostego narzędzia umożliwiającego umawianie wizyt i realizację teleporad. Z biegiem lat projekt ewoluował w kierunku kompleksowego systemu SaaS, który obejmuje pełne zarządzanie procesem pracy w gabinecie – od elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM), przez rejestrację pacjentów, aż po rozliczenia i analitykę.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału