W 2024 roku Kompania Piwowarska konsekwentnie realizowała strategię zrównoważonego rozwoju „Lepsza Przyszłość 2030”, utrzymując pozycję lidera rynku piwa w Polsce. Dzięki inwestycjom w obszarze efektywności energetycznej i gospodarki opakowaniami firma znacząco ograniczyła emisje i zwiększyła udział opakowań wielorazowych w sprzedaży.
– W roku 2024 zrobiliśmy kolejny, istotny postęp w realizacji naszej strategii „Lepsza Przyszłość 2030″. Inwestycje zrealizowane w ubiegłym i w poprzednich latach pozwoliły na znaczną redukcję emisji CO₂, w czym wydatnie pomogła instalacja pomp ciepła w tyskich i poznańskich browarach. Duży postęp poczyniliśmy również w kontekście zarządzania opakowaniami, surowcami i odpadami. W tych obszarach mamy także powody do dumy, a nasze doświadczenie – w kontekście wejścia w życie systemu kaucyjnego, może stanowić istotny wkład w jego efektywność. Nie zapominamy przy tym o ludziach, naszych pracownikach i społeczeństwie. Tworzymy kulturę organizacyjną opartą na inkluzywności, wspieramy lokalne społeczności, promujemy odpowiedzialną konsumpcję alkoholu – mówi Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej.
Cele środowiskowe i system kaucyjny
W 2024 roku Kompania Piwowarska obniżyła emisję dwutlenku węgla w Zakresach 1 i 2 aż o 69% względem roku bazowego 2019, a w Zakresie 3 o 21%. Było to możliwe dzięki m.in. instalacji pomp ciepła i korzystaniu w 100% z energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych.
Firma osiągnęła też bardzo wysoki poziom recyklingu – aż 99,9% odpadów i produktów ubocznych powstałych w browarach zostało poddanych odzyskowi lub ponownemu wykorzystaniu. Ważnym elementem działań była również gospodarka opakowaniami. W 2024 roku 40% piwa sprzedano w butelkach wielokrotnego użytku, a skuteczność systemu kaucyjnego dla szklanych butelek zwrotnych wyniosła 94%.
Dominującym opakowaniem w sprzedaży firmy pozostaje puszka aluminiowa – w 2024 roku ponad 55% piwa trafiło do konsumentów właśnie w tej formie. Puszki w 64% zostały wykonane z aluminium pochodzącego z recyklingu. Kompania Piwowarska jest też współzałożycielem Polskiego Systemu Kaucyjnego (PSK), który ruszy w październiku 2025 roku i obejmie wszystkie rodzaje opakowań objętych kaucją.
Wsparcie dla społeczności i odpowiedzialna konsumpcja
Kompania Piwowarska angażuje się w liczne projekty społeczne. W 2024 roku kontynuowała współpracę z organizacjami, takimi jak Fundacja Dom w Łodzi, Stowarzyszenie Kobiety w Centrum, Stowarzyszenie „Wiosna”, Fundacja Wody Warta „Hydroni” oraz partnerzy Funduszu Żubra.
W działaniach firmy wolontariat od dawna zajmuje ważne miejsce. Pracownicy firmy poświęcili w ubiegłym roku prawie 6 tys. godzin na wolontariat, w tym na pomoc ofiarom powodzi, która dotknęła południe Polski we wrześniu. Kompania oferuje pracownikom dwa pełnopłatne dni na wolontariat oraz finansuje ich autorskie projekty społeczne.
Firma aktywnie wspiera także edukację w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. W 2024 roku z platformy szkoleniowej odpowiedzialnysprzedawca.pl, prowadzonej przez ZPPP – Browary Polskie, skorzystało ponad 5 tys. sprzedawców detalicznych.
W portfolio spółki coraz większy udział mają piwa bezalkoholowe – w 2024 roku ich udział w sprzedaży osiągnął 7,7%. Kompania Piwowarska utrzymuje pozycję lidera z 36% udziałem w krajowym rynku napojów NOLO. Do konsumentów trafiły dwie nowe propozycje bezalkoholowe, a kampanie takie jak „Imprezuj w stylu umiarkowanym” czy FASOFF promowały odpowiedzialne decyzje konsumenckie.
Pracownicy i kultura organizacyjna
W 2024 roku Kompania Piwowarska zatrudniała prawie 2,6 tys. osób. Poziom satysfakcji i zaangażowania pracowników sięgnął 83%, a rotacja dobrowolna była wyjątkowo niska – jedynie 4,3%.
Wśród zatrudnionych 27,6% stanowiły kobiety, a w kadrze kierowniczej ich udział wynosił 34,2%. Firma prowadzi politykę równości wynagrodzeń – kobiety i mężczyźni na tych samych stanowiskach, przy porównywalnych kwalifikacjach, otrzymują takie samo wynagrodzenie.
Kompania Piwowarska, dzięki szerokiej ofercie benefitów pracowniczych, inwestycjom w bezpieczeństwo i rozwój kadry, znalazła się w czołówce rankingu Randstad Employer Brand Research 2024 – zajmując 2. miejsce wśród wszystkich pracodawców w Polsce i 1. miejsce w sektorze FMCG.
Raport zrównoważonego rozwoju
Pełna treść raportu zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej za rok 2024 dostępna jest na stronie firmy: Raport zrównoważonego rozwoju – Kompania Piwowarska.
Źródło: Kompania Piwowarska
To też może Cię zainteresować:
Znamy laureatów XIII edycji Konkursu „Pracodawca Godny Zaufania”