Lidl Polska wystartował z karierowym profilem na Instagramie zdobywając w ciągu 2 miesięcy ponad 2 500 obserwujących. To przestrzeń, w której Lidl głosem swoich pracowniczek i pracowników prezentuje kulturę organizacyjną, projekty wewnętrzne, ścieżki rozwoju, a także relacjonuje bieżące wydarzenia z życia firmy. Wejdź do żółto-niebiesko-czerwonego świata i poznaj tajniki pracy w Lidlu bez filtra.
Konto @teamlidl_polska na Instagramie wystartowało w czerwcu.
Profil prezentuje kulisy codziennej pracy w Lidlu – nie tylko w sklepach w całej Polsce, ale również w centrach dystrybucji, Biurach Sprzedaży, Ekspansji oraz w Centrali. Pokazuje #TeamLidl w akcji –
autentycznie i z przymrużeniem oka – wplatając w to wartości firmy, wiedzę ekspercką czy projekty i wydarzenia dla pracowniczek i pracowników. Nie brakuje także trendowych wideo, wykorzystujących pełen wachlarz instagramowych narzędzi. To idealne miejsce, by poznać bliżej charakter pracy w Lidlu oraz zapoznać się z aktualnymi ofertami.
Instagram jest kolejnym kanałem dotarcia do potencjalnych kandydatek i kandydatów do pracy w naszych sklepach, magazynach czy centrali. Daje jednak o wiele więcej niż standardowe ogłoszenie o pracę. Pokazuje Lidla oczami pracowniczek i pracowników, którzy najlepiej znają specyfikę swojej pracy – mówi Anna Dębicka-Rasiak, Członkini Zarządu Lidl Polska ds. Personalnych.
Bohaterki i bohaterowie publikowanych treści to ambasadorki i ambasadorzy marki pracodawcy Lidl Polska, wyłonieni w programie „Zostań Twarzą Lidla”. Ostatnia edycja programu ambasadorskiego odnotowała sukces, przyciągając blisko 1000 zgłoszeń w zaledwie 2,5 tygodnia. Spośród nich, po castingach w czterech miastach, wybrano 100 ambasadorek i ambasadorów. To osoby, które na co dzień tworzą kulturę Lidla, budują jego sukces i są najlepszym przykładem różnorodności, jaką może pochwalić się #teamlidl. Są to pracowniczki i pracownicy z różnych działów i regionów Polski, od sklepów przez magazyny po biura.
Imponujące wskaźniki
Profil karierowy @teamlidl_polska osiągnął liczbę 1000 obserwujących w 10 dni. Sukcesami są zasięg publikacji oraz poziom zaangażowania odbiorców. W czerwcu treści dotarły do 1 348 957 użytkowników (ze średnim dziennym zasięgiem na poziomie 137 519 osób), a poziom zaangażowania profilu za ten okres to ponad 36%.
Nowe lidlowe konto uplasowało się na 4. miejscu w zestawieniu Sotrender Trends[1] za czerwiec 2025 r. i zostało pracodawcą z najwyższym wskaźnikiem aktywności (na podium znalazły się portale z ofertami pracy). W lipcu dotarcie wyniosło 1 179 426 odbiorców, a publikowane materiały zostały wyświetlone aż 4 435 399 razy. Poziom zaangażowania (engagement rate) ustabilizował się i wyniósł 2,98%. w tej chwili profil @teamlidl_polska obserwuje już ponad 2500 osób.
Treści na @teamlidl_polska to dopełnienie wachlarza kanałów społecznościowych sieci. Instagram, Facebook, LinkedIn, YouTube i TikTok – Lidl Polska rozwija je wszystkie i zrzesza łącznie ponad 2 300 000 obserwujących.
Korzyści dla marki i kandydata
Nowy profil Lidla na Instagramie skraca dystans między pracodawcą i kandydatem. Pozwala dotrzeć do osób, dla których liczą się wartości, atmosfera i kultura organizacyjna firmy. Lidl staje się bardziej dostępny poprzez dynamiczną komunikację oraz możliwość bezpośredniego zadawania pytań i szybkiego uzyskania odpowiedzi. Nie trzeba szukać opinii na anonimowych forach – teraz informacje dostępne są z pierwszej ręki. Profil @teamlidl_polska ułatwia także dostęp do ofert pracy – link do aktualnych ogłoszeń znajduje się w bio.
Wyniki Instagrama @teamlidl_polska pokazują, iż otwartość i transparentność to przyszłość rekrutacji. Lidl, stawiając pracowniczki i pracowników na pierwszym planie, tworzy platformę nie tylko informacyjną, ale przede wszystkim angażującą, budując i dbając o społeczność.
Nowy profil, nowe spojrzenie na markę pracodawcy.
Zaobserwuj @teamlidl_polska – tu robimy nie tylko zakupy, tu robimy karierę.
[1] Sotrender Trends to ranking, który co miesiąc analizuje profile marek na różnych platformach (m.in. Instagram, Facebook, YouTube), mierząc ich popularność i efektywność komunikacji. Zestawienie, oparte na takich wskaźnikach jak zasięg i zaangażowanie, pozwala ocenić, które profile wyróżniają się na tle konkurencji w danej branży.