Ogłaszamy listę nominowanych IAB MIXX Awards 2025  

iab.org.pl 6 godzin temu

Najlepsze kampanie powalczą o złote, srebrne i brązowe statuetki w czternastu kategoriach konkursowych. Zwycięzców poznamy już 25 listopada podczas uroczystej gali IAB MIXX Awards 2025 w Warszawie.

Pełna lista nominowanych jest dostępna na stronie: https://mixx-awards.pl/nominacje-2025

Branża digital w doskonałej formie 

Konkurs IAB MIXX Awards od 19 lat wyróżnia najbardziej innowacyjne i efektywne kampanie marketingowe, które wyznaczają kierunki rozwoju komunikacji w środowisku cyfrowym. Tegoroczna edycja potwierdza, iż polska branża digital trzyma światowy poziom – zarówno pod względem pomysłowości, jak i jakości realizacji.

Wśród 53 nominacji znalazło się kilka kampanii, które zawalczą o nagrodę w dwóch kategoriach:

  • Bitwa na rymy w Mieście ING w Roblox – GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe Media, Game Changer
  • Cukiernia Lubella – Feeders Agency, Grupa Maspex (Lubella)
  • eCommerce First Launch magnezu dla dzieci od lidera Magne B6 – PHD, PTR Digital, McCANN Poland, Opella Healthcare Poland
  • Emerytura jest bliżej, niż myślisz – GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe Media
  • Launch Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel – GoldenSubmarine, Zenith, Lettly, Twin Collective, LOTTE Wedel
  • LIDL Polska wchodzi na TikToka – SpaceCat, LIDL Polska
  • Podróż za miliard – Bluerank, Full Stack Experts, Rainbow
  • Ptasie Mleczko® – Obieraczka do pianek – Plej, LOTTE Wedel, Zenith, Falou
  • Słodki powrót Chocolissimo – FormUp, Chocolissimo
  • Virtual Vibes zmienia oblicze festiwali! – Game Changer, Unmute, Virtual Vibes

Kampanie oceniało jury złożone z 72 ekspertów branży digital marketingu, pracujących w trzech grupach jurorskich.

Po raz kolejny mogliśmy obserwować wspaniałe przykłady działań marketingowych w digitalu. To, co szczególnie zwraca uwagę w tej edycji, to niezwykle wyrównany poziom zgłoszeń. Tylko kilka kampanii uzyskało nominację w więcej niż jednej kategorii, co pokazuje, iż w tym roku konkurencja była wyjątkowo zacięta. Każda z nominowanych prac reprezentuje wysoki poziom kreatywności i skuteczności, a to zapowiada ogromne emocje podczas gali finałowej – mówi Robert Wielgo, członek zarządu IAB Polska.

Tegoroczne obrady były bardzo intensywne. To zawsze fascynujący moment, w którym marketing spotyka się z emocjami, strategią i technologią. Cenię, iż jury jest różnorodne – od przedstawicieli agencji kreatywnych i mediowych, po adtechy i marketerów – co pozwala naprawdę wszechstronnie spojrzeć na każdą kampanię. Wspólną cechą nominowanych projektów jest z pewnością klarowna strategia oraz twarde dane potwierdzające efekty. Kampanie, które potrafią pokazać konkretny cel, dobraną do niego taktykę i realny wynik, zawsze robią największe wrażenie – komentuje Anna Gruszka, przewodnicząca jury IAB MIXX Awards 2025.

Nowe spojrzenie na zgłoszenia – ewolucja IAB MIXX Awards 2025 

Tegoroczna edycja IAB MIXX Awards 2025 przyniosła również ważne zmiany w sposobie oceny kampanii. Jury przyglądało się zgłoszeniom przez pryzmat czterech, odświeżonych kryteriów, które pozwalają jeszcze lepiej wyróżnić projekty charakteryzujące się kreatywnością, innowacyjnością i skutecznością:

Koncepcja kreatywna – pomysł, storytelling i spójność przekazu,
Realizacja i wykorzystanie mediów – strategia, dobór kanałów, integracja z mediami,
Innowacje – przełamywanie schematów, wykorzystanie nowych technologii,
Rezultaty & ROI oraz realizacja założonych KPI – wpływ kampanii na sprzedaż, markę i zachowania klientów.

Zmiany w kryteriach oceny i skondensowanie kategorii konkursowych to naturalny krok w rozwoju IAB MIXX Awards. Pozytywne efekty tych zmian widać już na etapie nominacji – tegoroczny poziom był niezwykle wyrównany, a jednocześnie pozwolił wyłonić twórców, którzy stawiają na odważne i ukierunkowane rozwiązania, łączące technologię, dane i kreatywność w unikalny sposób. Liczę, iż przełoży się to również na ostateczne wyniki konkursu – podkreśla Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Nowością w tegorocznym konkursie jest także kategoria Retail Media, w której nagrodzone zostaną kampanie innowacyjnie wykorzystujące przestrzeń retailową do tworzenia angażujących doświadczeń zakupowych. To odpowiedź na dynamicznie rozwijający się segment marketingu, w którym granice między światem offline a online coraz bardziej się zacierają.

Wprowadzenie kategorii Retail Media to reakcja na realne zmiany w sposobie, w jaki konsumenci dziś doświadczają marek – zarówno online, jak i w przestrzeni zakupowej. Już niedługo Retail Media będą dyktowały warunki dla innych sektorów marketingu cyfrowego. Widzimy, iż coraz więcej marek na polskim rynku potrafi wykorzystać ten potencjał w sposób naprawdę innowacyjny. Warto je wyróżnić i docenić z perspektywy odrębnej kategorii – dodaje Włodzimierz Schmidt.

Gala już 25 listopada

Podczas gali, która odbędzie się 25 listopada w Muzeum Historii Polski w Warszawie, poza nagrodami dla kampanii zostaną również przyznane statuetki w kategoriach: Reklamodawca Roku, Agencja Roku oraz Dom Mediowy Roku.

Kapituła konkursu wyróżni także laureatów tytułów Człowiek Roku oraz Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań. Zwieńczeniem wieczoru będzie nagroda Best in Show – przyznawana kampanii, która zdobędzie największą liczbę punktów, w tym co najmniej jedno złoto.

Bilety na galę dostępne są na stronie: https://mixx-awards.pl/bilety/

Idź do oryginalnego materiału