Rodzinna atmosfera, kultura pracy i rozwoju na bazie firmowych wartości. SIGVARIS SA sięga po nagrodę „Friendly Workpalce 2025”

1 dzień temu

SIGVARIS GROUP Polska z siedzibą w Gutowie Małym należy do międzynarodowej Szwajcarskiej firmy SIGVARIS GROUP.

Lokalne korzenie to ponad 30 lat historii. W latach 1995-2015 funkcjonowaliśmy jako rodzinne przedsiębiorstwo o nazwie Pani Teresa Medica. Idea firmy rozpoczęła się od rodzinnych doświadczeń i obserwacji pacjentów, zmagających się z rekonwalescencją po operacjach. Chęć ulgi w bólu i przyspieszenia procesów stawania na nogi po zabiegach, doprowadziły do stworzenia uniwersalnego pasa brzusznego, który stał się pierwszym produktem firmy. Z resztą do dzisiaj jest naszym bestsellerm. Determinacja i przekonanie o skuteczności działania oraz wpływ na poprawę komfortu pacjenta wygrały z przeciwnościami. Przedsiębiorstwo się rozwijało i z chałupnictwa przekształcono je w spółkę.

W 2015r. firma zawarła umowę inwestycyjną ze światowym liderem w produkcji medycznych tekstyliów uciskowych, spółką SIGVARIS GROUP. Od tego czasu przez cały czas nieustannie się rozwijamy, produkując wyroby marek Sigvaris Aesthetic, Mobilis i Pani Teresa Medica.

Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl

SIGVARIS – Ludzie, wartości, rozwój, odpowiedzialność.

Wyrazy uznania za nowoczesną kulturę organizacyjną budowaną wokół wartości firmowych, których filarem są ludzie i kooperacja realizowana na gruncie szacunku oraz zaufania.
Wysoko oceniamy aktywność SIGVARIS w obszarze inwestycji w rozwój pracowników, czego dowodem jest zapoczątkowany w 2021 r. program „Do Your Best” czy Program Rozwoju Kompetencji Przywódczych”. Bardzo imponuje nam Państwa polityka w zakresie równouprawnienia, zaprezentowana w raporcie strategii zrównoważonego rozwoju.
Równie wysoko oceniamy w pełni nowoczesne, odpowiedzialne i proaktywne podejście do ochrony zdrowia pracowników, zarówno w wymiarze inicjatyw edukacyjnych, jak i świadczeń w postaci benefitów pracowniczych. Dostrzegamy w działaniach firmy wysoki poziom troski o satysfakcję w pracy i dobrostan wszystkich pracowników. Bardzo doceniamy otwartość SIGVARIS na zatrudnianie osób niepełnosprawnych i tworzenie włączającego środowiska pracy.
Na pochwałę zasługuje również zaangażowanie firmy w działalność prospołeczną oraz wspieranie w tym zakresie aktywności pracowników.


Gratulujemy otrzymanego certyfikatu, życząc zespołowi SIGVARIS dalszych sukcesów

SIGVARIS jako pracodawca:

RELACJE Z PRACOWNIKAMI

Nasza kultura korporacyjna opiera się na trzech wartościach: liczą się ludzie, pracujemy jako zespół i dążymy do celu, które kształtują sposób w jaki prowadzimy działalność i które mówią naszym pracownikom, klientom i interesariuszom, kim jesteśmy.

Realizujemy kompleksowe akcje społeczne, skupiając się na podnoszeniu świadomości zdrowotnej naszych pracowników. Zapewniamy finansowanie badań zdrowotnych o kluczowym znaczeniu, takich jak badania profilaktyczne dotyczące raka piersi i prostaty, badania cytologiczne oraz dążymy do zapewnienia naszemu zespołowi dostępu do wczesnej diagnostyki oraz skutecznej opieki medycznej.

Celebrujemy różne święta, takie jak wigilia, Dzień Kobiet, Dzień Chłopaka itp., łącząc to z pomaganiem. Nasze inicjatywy wpływają pozytywnie na atmosferę pracy i ogólną jakość życia pracowników. Przeprowadzamy kampanie informujące o zdrowiu np. „Różowy Październik” w 2023 roku w każdej damskiej toalecie umieściliśmy dyspenser z środkami higienicznymi dla Kobiet. Jako pracodawca regularnie uzupełniamy dyspensery zapewniając stały, bezpłatny dostęp do środków higienicznych. Odbyły się również warsztaty z Wrzesińskimi amazonkami na temat profilaktyki nowotworu piersi i samobadania piersi. 26.01.20245 w gazecie Rzeczpospolita w ramach cyklu Pracodawca Rzeczypospolitej wydano artykuł na temat naszego świadomego działania na rzecz kobiet. https://www.rp.pl/pracodawca-rzeczpospolitej/art39748591-warto-swiadomie-dzialac-na-rzecz-zdrowia-kobiet

Od 2024 pracownicy mają możliwość skorzystania z dodatkowego dnia urlopu na wolontariat. Od 2025 roku wprowadziliśmy benefit „4 godziny dla rodziny”. Każdy pracownik może 1x w roku wyjść z pracy szybciej o 4 godziny i spędzić je z rodziną. (4 godziny są płatne).

Zarząd regularnie komunikuje się z wszystkimi pracownikami. Co miesiąc jest wysyłany przez Panią Prezes mail z podsumowaniem miesiąca a dwa razy w roku realizowane są spotkania Town Hall Meeting. Podczas spotkań przyznawane są nagrody np. za program Kaizen, za szczególne osiągnięcia lub wyniki sprzedażowe.

ROZWÓJ PRACOWNIKÓW

Od stycznia 2021 prowadzimy program „ Do Your Best”, którego głównymi celami są:

  • zdefiniowanie i określenie kompetencji dla rozwoju kwalifikacji twardych i miękkich wszystkich naszych pracowników w oparciu o indywidualne ścieżki zawodowe
  • wartościowanie stanowisk i docelowo uzyskanie spójności z rynkową wyceną stanowisk (siatka płac)
  • sprawiedliwy system awansów i wynagradzania
  • rozwój kompetencji i umiejętności miękkich z zakresu HR Kadry zarządzającej Zespołami średniego szczebla
  • rozwój kompetencji i umiejętności zespołu HR w kierunku efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi.

W ramach tego projektu podjęliśmy szereg działań, których efektami są między innymi:

  • opisy wszystkich stanowisk
  • siatka gradacji stanowisk
  • system oceny okresowej pracowników
  • taryfikator płac (widełki płacowe)

Zarówno kadra zarządzająca jaki i zespół HR został przeszkolony z przeprowadzania podsumowujących rozmów rocznych, wyznaczania celów i zarządzania ścieżkami rozwoju pracowników.

W roku 2022 rozpoczęliśmy Program Rozwoju Kompetencji Przywódczych dla zespołu Menadżerów oraz Liderów, Brygadzistów i Kierowników (22 osoby). Dla pierwszej grupy tematem warsztatów i pracy indywidualnej było przywództwo i komunikacja. Druga grupa przeszła cykl, łącznie 5 spotkań, rozłożonych w okresie 4 miesięcy w tematyce: budowanie autorytetu, udzielanie informacji zwrotnej, rozwiazywanie sytuacji trudnych, motywacja i motywowanie, zarządzanie zmianą.

W 2024 roku kontynuowaliśmy szkolenia dla Kadry Brygadzistów i Liderów, którzy wzięli dział w cyklu 5 szkoleń wewnętrznych z zakresu udzielania informacji zwrotnych, rozwiązywania konfliktów, zarządzania sytuacyjnego.

Regularnie odświeżamy taryfikator wynagrodzeń, posiłkujemy się płatnymi raportami z benchmarkiem wynagrodzeń.

W roku 2024 w całej firmie odbyło się 17 szkoleń zewnętrznych i 90 wewnętrznych.

WORK LIFE BALANCE

  • Posiadamy regulamin pracy zdalnej i każdy pracownik administracji może maksymalnie 2 dni w tygodniu pracować zdalnie. Pracownicy administracji mają również elastyczny czas pracy i mogą rozpoczynać pracę pomiędzy godziną 7.30 a 8.30.
  • Zatrudniamy 2 osoby na niepełny etat. Zatrudniamy osoby z niepełnosprawnościami.
  • Planujemy kalendarz pracy w prawie rocznym wyprzedzeniem ustalając dni wolne, przerwę urlopową itd.
  • Posiadamy 3 miesięczny okres rozliczeniowy i dbamy o to, aby ewentualne nadgodziny były odebrane jako dzień wolny w tym właśnie czasie.

POLITYKA PROZDROWOTNA

Realizujemy kompleksowe akcje społeczne, skupiając się na podnoszeniu świadomości zdrowotnej naszych pracowników. Zapewniamy finansowanie badań zdrowotnych o kluczowym znaczeniu, takich jak badania profilaktyczne dotyczące raka piersi i prostaty oraz dążymy do zapewnienia naszemu zespołowi dostępu do wczesnej diagnostyki oraz skutecznej opieki medycznej.

  • Cała załoga męska z SIGVARIS S.A. została przeszkolona z profilaktyki nowotworowej
  • Cała załoga kobiet z SIGVARIS S.A. wzięła udział w szkoleniu z profilaktyki raka piersi przeprowadzone przez lokalne Stowarzyszenie Amazonki z Wrześni
  • Pracownicy produkcyjni przeszli szkolenia z zakresu profilaktyki chorób zawodowych

BENEFITY W SIGVARIS

Opis naszych benefitów znajduje się na naszej stronie https://www.sigvaris.com/pl-pl/firma/kariera/working-with-us

Zaangażowanie firmy w inicjatywy edukacyjne i prospołeczne

Zgodnie z prognozą na rok 2024 dla województwa Wielkopolskiego prezentowaną w badaniu „Barometr zawodów” zawód określony jako „krawcy i pracownicy produkcji odzieży” należy do deficytowych. Firma SIGVARIS S.A. od lat wspiera swoimi działaniami utrzymanie i uatrakcyjnianie tego zawodu dla młodych pokoleń. Promujemy wykorzystanie tych umiejętności w branży medycznej, gdzie do wykonywanej pracy dołącza misja (i motto naszej Grupy) realnego pomagania ludziom czuć się lepiej. Każdego dnia. Nasze Pracownice zdobyły uprawnienia pedagogiczne i mogą kształcić praktycznie uczniów. W ramach współpracy z ZSZ we Wrześni przeprowadziliśmy kampanię w mediach lokalnych i online. W dalszym ciągu kontynuujemy te działania, organizując wycieczki do naszego zakładu dla uczniów z regionu. Chcemy „zarazić” ich naszym światem.

W ramach projektu w latach 2022, 2023 i 2024 przeprowadziliśmy warsztaty dla klas 8 szkół podstawowych w powiecie Wrzesińskim z doradztwa zawodowego. Podczas lekcji przedstawiliśmy w jakich zawodach można pracować w takim przedsiębiorstwie jak Sigvaris SA.

W 2023 rok przeprowadziliśmy warsztaty w 8 szkołach dla 245 uczniów w 2024 roku w 4 szkołach dla 80 uczniów.

W 2024 roku odbyły się również inne inicjatywy mające na celu promocję zawodu krawiec/ szwaczka. Między innymi spotkanie z doradcami zawodowymi https://aniolyedukacji.org.pl/wizyta-studyjna-w-sigvaris-group/

  • wizytacja Doradców Zawodowych z Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni w celu zapoznania z profilem naszej firmy i wznowienie współpracy w projektach rekrutacyjnych. Podczas spotkania zaprezentowaliśmy naszą firmę, Doradcy zobaczyli również naszą produkcję i porozmawiali z Brygadzistkami w celu poznania profilu poszukiwanych Kandydatów.
  • 17.05. 2024 wizyta 25 uczniów z Społecznej Szkoły Podstawowej nr 3 we Wrześni. Uczniowie poznali nasz zakład i dowiedzieli się w jaki zawodach można u nas pracować oraz jakie praktyki można odbyć.
  • 05.07. 2024 Spotkanie z Dyrektorem Zespołu Szkół Zawodowych nr 2 we Wrześni w celu omówienia możliwości utworzenia klasy Technikum Krawieckiego.
  • w 2024 po raz pierwszy przyjęliśmy 10 praktykantów z Technikum kierunku Technik Stylista, którzy w ramach nauki mają egzamin zawodowy z krawiectwa.

W roku 2024 realizowaliśmy szereg akcji prospołecznych:

  • Posadziliśmy wspólnie 1000 drzew, posprzątaliśmy las.
  • Przeprowadziliśmy akcję różowy październik w ramach której od każdego sprzedanego produktu Sigvaris Aesthetics dla przeznaczaliśmy 10 zł na cele charytatywne. Łącznie przekazaliśmy 3 tyś złotych fundacji Omealife która działa na rzecz profilaktyki oraz wsparcia emocjonalnego i edukacji dla chorych kobiet i ich rodzin.
  • Wzięliśmy udział w Szlachetnej Paczce i zebraliśmy środki dla jednej z rodzin.
  • Po raz kolejny uczestniczyliśmy w charytatywnym biegu Poland Business Run. Tym razem 20 pracowników wystartowało w sztafecie, a firma Sigvaris opłaciła ich udział w wydarzeniu.

Wykorzystaj swój potencjał i rozpocznij karierę w SIGVARIS

Jeśli jesteś zainteresowany dołączeniem do zespołu SIGVARIS, odwiedź stronę kariery, aby dowiedzieć się więcej o aktualnych ofertach pracy i wartościach, które kierują firmą:

Idź do oryginalnego materiału