Revolut opublikował raport o podróżowaniu (analiza wydatków zagranicznych klientów z 27 krajów). Czy Azja podbiera turystów Europie? Kto najchętniej odwiedza Polskę? Ile pieniędzy turyści zostawiają nad Wisłą? Jakich usług szukają i jak na tym zarobić?
Revolut jest międzynarodowym bankiem, ale powstał z miłości do podróży. 10 lat temu, jako aplikacja dla globtroterów, oferował dobre kursy wymiany, przelewy i płatności wielowalutowe. Wielu z ponad 55 mln klientów Revolut, aktywnie podróżuje. Tylko w 2024 roku wydali za granicą ponad 100 mld zł. Ich decyzje zakupowe pokazują turystyczne trendy. Oto wnioski z raportu:
Nie tylko Europa
Klienci Revolut podróżując za granicę w 2024 roku najwięcej pieniędzy zostawili w Hiszpanii (11%), Wielkiej Brytanii (9%) i we Włoszech (7%). Tradycyjne destynacje w Europie rosną jednak wolniej, np. Hiszpania (+37% r/r) i Włochy (+34% r/r), jeżeli chodzi o wydatki, niż te z Azji, np. Japonia (+107% r/r) i Sri Lanka (+136% r/r) oraz Ameryki Łacińskiej, np. Peru (+106% r/r) i Argentyna (+247% r/r). Tak dynamicznie w Europie rośnie jedynie Albania (+104% r/r). Co na to Polacy? Czy odkrywamy nowe kierunki?
Boom na Azję
Polscy podróżni wydali najwięcej z pomocą Revolut w Niemczech (12%, +54% r/r), Włoszech (11%, +42% r/r), Holandii (10%, +54% r/r) i Hiszpanii (10%, +48% r/r). Niewielki wzrost odnotowała Wielka Brytania (5%, +20% r/r) i Chorwacja (3%, +26% r/r). Wśród liderów była Sri Lanka (+206% r/r), Japonia (+140% r/r), Wietnam (+93% r/r) i Korea (+91% r/r). Kurs na Azję wytyczają młodzi. Przykład: 52% wydatków polskich klientów Revolut w Japonii dokonują osoby poniżej 34 roku życia (w tym 10% osoby w wieku 18-24 lata).
Polska też zyskuje
Klienci Revolut odwiedzający Polskę (#8 w rankingu) dokonali 40 mln transakcji (+31% r/r) i wydali nad Wisłą 3 mld zł (+30% r/r). Najwięcej w 2024 roku zostawili w Polsce klienci Revolut z Wielkiej Brytanii (1 mld zł, +28% r/r), Niemiec (265 mln zł, +52% r/r), Irlandii (240 mln, +24% r/r), Czech (205 mln zł, b/z), Holandii (165 mln, +52% r/r) i Litwy (150 mln zł, b/z). Polska miała też duży udział w wydatkach klientów z Norwegii (#1, 20%), Litwy (#1, 15%), Czech (#2, 10%), Niemiec (#2, 8%) i Holandii (#1, 7%).
Partner w podróży
Revolut chce wspierać klientów z Polski podróżujących prywatnie lub służbowo po Europie, lub planujących dalekie wyjazdy do Azji, na Bliski Wschód i Ameryki Łacińskiej. Oferuje im karty kredytowe (przydatne przy wynajmie auta), dostęp do saloników lotniskowych (bez limitu w planie Ultra) i wirtualne karty eSIM (pakiety przesyłu danych w ponad 100 krajach). Revolut chce też ułatwić 50 milionom klientów na świecie poznanie Polski, oferując im dostęp do usług np. lotów (łatwy zakup biletów w Wizz Air dzięki Revolut Pay), rezerwacji hoteli i apartamentów (Revolut Stays), lokalnych atrakcji (Revolut Experiences) i transportu publicznego w polskich miastach.
“Revolut powstał w oparciu o ideę, iż pieniądze nie powinny przeszkadzać w eksplorowaniu świata. Nasz raport pokazuje, jak klienci wydają pieniądze za granicą, co się zmienia i jak Revolut to wszystko umożliwia. Widzimy zmianę na rzecz dalekich, atrakcyjnych cenowo destynacji, zwłaszcza wśród młodszych podróżników. Revolut ma możliwości, by wspierać ten nowy rozdział w historii globalnych podróży” – powiedziała Tara Massoudi, General Manager, Premium Products w Revolut.
“Do Polski trafia 3% z ponad 100 mld zł wydatków, które zostawiają za granicą klienci Revolut. Polacy wydają za granicą z pomocą Revolut blisko 8 mld zł. Jak poprawić bilans? Młodych kuszą dalekie i tanie destynacje, gdzie można zostać dłużej, popracować zdalnie, zanurzyć się w kulturze. Ten trend może się umacniać. Dlatego, warto przyciągać nad Wisłę podróżnych z krajów, gdzie Polska jest już popularną destynacją, lub gdzie odnotowuje duże wzrosty” – powiedział Stefan Bogucki, Communications Manager, Revolut w Polsce.
“Naturalnym partnerem dla polskich kurortów i firm z branży turystycznej jest Revolut Business. Firma stale umacnia obecność na europejskim rynku lotniczym, dzięki akceptacji i procesowaniu płatności Revolut Pay, w branży HoReCa, dzięki wielowalutowym systemom rezerwacyjnym i POS dla restauracji, w transporcie dzięki wielowalutowym kartom i terminalom, oraz w branży eventowej obsługując największe europejskie festiwale jak Rock en Seine i Sziget” – powiedziała Kaja Cygankiewicz, Team Leader SMB, Revolut Business w Polsce.
Klienci Revolut mogą wybierać i rezerwować spośród ponad 1,9 mln hoteli, domów i pensjonatów oraz ponad 300 tys. lokalnych atrakcji w ciągu kilku sekund z poziomu aplikacji Revolut. Mogą również pozostać w kontakcie z bliskimi w ponad 100 krajach dzięki łączności eSIM, a także korzystać bez limitu z dostępu do saloników lotniskowych w planie Ultra (obowiązuje regulamin usługi eSIM, noclegi, saloniki lotniskowe).
Źródło: Revolut