Ulubiona marka odzieżowa Polaków zamyka sklepy. Źródło zarobku traci około 600 pracowników

1 rok temu
Zdjęcie: Fot. Piotr Skornicki / Agencja Wyborcza.pl


Jedna z największych i najpopularniejszych sieciówek odzieżowych przechodzi właśnie nie lada kłopoty. W związku z restrukturyzacją znana szwedzka marka zamyka swoje sklepy w całej Europie. Już na początku tego roku ogłoszono, iż pracę straci kolejne 600 pracowników.
Od 2023 roku popularna marka odzieżowa H&M robi wszystko, by zaoszczędzić i w związku z tym zamyka kolejne sklepy na świecie. Wiele placówek zniknęło już z Wielkiej Brytanii oraz Niemczech, a teraz przyszła kolej na kolejny europejski kraj. Restrukturyzacja firmy ma przynieść choćby setki milionów euro w tym roku. Niestety kosztem pracowników.

REKLAMA







Zobacz wideo
Kamil Sobolewski: Sklepikarze i rolnicy mogą nie udźwignąć wzrostu kosztów pracy



H&M sklepy - likwidacja. Marka zamyka kolejne placówki
Lubiana w Polsce szwedzka sieć sklepów odzieżowych H&M ogłosiła restrukturyzację i kolejne zmiany, związane z zamykaniem swoich placówek. Tym razem po Wielkiej Brytanii i Niemczech przyszła kolej na Hiszpanię, gdzie planowane jest zlikwidowanie około 20 procent wszystkich sklepów w tym kraju. Według danych udostępnionych przez portal "dlahandlu.pl" oznacza to utratę źródła zarobku dla około 600 osób, co spotkało się ze sporym buntem ze strony związków zawodowych. Powodem restrukturyzacji ma być spadek zysków, a co za tym idzie, Hiszpania to niejedyny kraj, który zostanie nią dotknięty. H&M podaje, iż w związku z rosnącymi cenami i inflacją klienci mocno ograniczają zakup nowych ubrań i chętniej zamawiają rzeczy przez internet. Jedynym rozsądnym wyjściem zdaje się więc być zamknięcie lokali, których utrzymanie powoduje więcej strat niż zysków. Już w samym 2022 roku w Niemczech zlikwidowano około stu sklepów H&M. Polacy nie bez powodu martwią się o sytuację w naszym kraju.


Jak wygląda przyszłość H&M w Polsce? Ulubiony sklep nie zapowiada drastycznych zmian
W Polsce sieć odzieżowa H&M istnieje od 2003 roku i jest jedną z najchętniej odwiedzany. Choć póki co firma nie ogłosiła żadnych zmian na naszym rynku, to istnieją powody do obaw. W kraju znajduje się w tej chwili niemal 200 sklepów tej marki, a odwiedzając galerie handlowe, na własne oczy możemy zobaczyć, iż spaceruje po nich mniej klientów niż rok temu. Wiąże się to także z coraz większym zainteresowaniem ubraniami z drugiej ręki, których nabycie jest znacznie tańsze i bardziej ekologiczne. Dobrą wiadomością dla pracowników i wielbicieli H&M jest jednak to, iż marka nie ma zamiaru zawieszać swojej działalności. Zamiast jednak budować nowe placówki, stawia na rozwój sklepów internetowych. Choć trend znikających lokali jeszcze nie dotarł do Polski, możemy uznać to za kwestię czasu. Warto więc przygotować się na to, zarówno pod kątem dostępności miejsc pracy, jak i robienia zakupów. Prawdopodobnie analogiczne zmiany mogą dotknąć także inne sieciówki, choć na ten moment ie ma żadnych niepokojących informacji.
Idź do oryginalnego materiału